BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, February 15, 2011

MARITIME EDUCATION & TRAINING ACADEMY ( META )

 MARITIM EDUCATION AND TRAINING ACADEMY ( META ) berpusat di No 99-A Persiaran PM 2/5, Seri Manjung Business Centre Section 2, 32040 Seri Manjung, Perak Darul Ridzuan.
adalah satu pusat latihan akademi laut yang melatih pelajar - pelajarnya untuk menjadi pelaut. META menawarkan 2 kursus UTAMA bagi sesiapa yang berminat untuk berkecimpung didalam alam pekerjaan maritim. Kursus tersebut ialah :
  • BASIC SAFETY TRAINING (BST)
  • TANKER FAMILIARIZATION (TFA) 

Untuk seseorang itu layak bekerja di atas kapal memerlukan 2 sijil ini yang diiktiraf oleh JABATAN LAUT. Sijil ini juga bertaraf antarabangsa dan juga laku dimana mana agensi kerajaan mahu pun swasta. Disini saya terangkan juga apa kegunaan BST dan TFA :
  • BST - Sijil ini laku pada semua kapal - kapal dagang serata dunia kecuali kapal tanker yang membawa muatan seperti minyak, kimia , gas, dan sebagainya
  • TFA - Setelah memiliki sijil ini tuan - tuan layak untuk naik mana - mana kapal dalam dunia tidak kira apa pun jenis kapal itu.
Di META, kami akan mengajar tuan - tuan sekalian kursus tersebut secara teori dan parktikal selama 10 HARI SAHAJA. Dimana 5 hari untuk BST dan 4 hari untuk TFA. 1 hari untuk pendaftaran. Kelayakan untuk mengambil kursus ini adalah berumur 18 tahun keatas sehat tubuh badan. Tiada had umur. Terbuka pada semua lelaki dan perempuan. Bagi sesiapa yang mempunyai sijil - sijil atau pengalaman dalam bidang laut itu akan menjadi kelebihan buat mereka semasa di sesi temuduga selepas mengambil dua kursus ini.



0 comments: